Snickerskake

I dag var det Snickerskake som ble laget. Er vel egentlig mer konfekt enn en kake. God er den værtfall. 🙂

Oppskrift Snickerskake.

2 1/2 dl lys sirup
1 dl sukker
1 dl kokosmasse
1 gl peanøttsmør

Varmes i kjele til det blir flytende

1 l kellogs spesial ( hvit pakke m/stor rød K)
1 ts vaniljesukker

Blandes med det varme.
Dekk en langpanne med bakepapir
Press massen ut i pannen og la det stivne.

Fyll:
250 gr lys sjokolade
2 ss soyaolje

Varmes eller smeltes
Haes på kald kake
Sett den kaldt
Skjæres i passende konfektbiter, når sjokoladen er stivnet.

Må oppbevares kaldt.

Blir mer en det dere ser på bildet. 🙂

Lykke til! 🙂

31 kommentarer
    1. Skal lage denne i dag! Samboern min fra Mo i Rana sa at moren hans lagde denne en gang, og det var den beste kaken han noen sinne hadde smakt. Jeg er spent! God helg 🙂

    2. Hvor mange biter blir det? Jeg har tenkt til å lage den til klassen (har tradisjon at hver fredag lager en i klassen kake, og denne gangen er det min tur å lage) og vi er 25 stk i kl. Så trenger å vite hvor mye av den oppskriften jeg skal lage! DEN KAKA ER DIGG! 😀
      Håper på raskt svar!

    3. Martine kakemoms: Hei hei. Denne kaken er jo svært så mektig, så er jo ikke store biten som trengs. Men jeg lager bestandig dobbel porsjon. Det kommer nok til å forsvinne. :-))

    4. synnøve marthinsen: Så bra at du fant oppskrifta. Den kaka er farlig god. Skikkelig kaloribombe. 🙂 Lykke til med lagingen og spisingen i morgen. 🙂

    5. Utrolig deilig og nydelig kake altså! Anbefales veldig mye! Siden verden skal snart ende så tenkte jeg å lage snickerskake med krem,og det fikk jeg gjort. Det er vell nå7 dager til vi skal dø, lykke til alle sammen og håper dere ender i paradis! :-))

    6. Søkte på oppskrifter på google og fant denne! Utrolig god og enkel kake! Tusen takk for oppskrift! 🙂

    7. Farlig god kaka 🙂 å enno bedre enn snickers sjokoladen!! Håp du legg ut oppskrift på klippekrans, du har verdens beste, husk d godt fra vi brukt å få d i bursdagan til dåkk <3

    8. Hege martiniussen: Ja den er både mektig og god. 🙂 vi får se om ikke klippekransen kommer ettervært. Den er stadig populær. Ungene i barnehagen kaller den bollekaka. 🙂

    9. Hei!
      Jeg skal ta med kake til klassen min på fredag.
      Jeg lagde akkurat denne kaken med oppskriften i fjor, men da tok jeg på sjokoladefyllet samme dagen jeg lagde kaken, og la den i gangen over natten der det er litt småkaldt. Men morgenen etter da jeg skulle skjære den opp i biter, var det utrolig vanskelig for den var så hard. Har du noen råd for å ungå dette? Burde jeg legge på fyllet om morgenen istedet?

    10. Anonym: hei hei. Jeg legger bestandig på fyllet samme dag. Ta å sett kaken i romtemperatur en stund før du skjærer den opp. Da blir den litt mykere. Håper det hjelper deg. 🙂

    11. Tror jeg må prøve meg på denne til uken når jeg bar bursdag 🙂 Kan denne oppbevares i kjøleskap? Evt hvor lenge? Kan den fryses?

    12. Cathrine: Det må du gjøre ja. 🙂 Denne kan oppbevares i kjøleskap ja. Jeg bruker å skjære den opp i passe stykker og legger den lagvis i en tett boks, med bakepapir i mellom. Da kan den stå i flere uker. Har aldri prøvd å fryse den, da den forsvinner før det har vært behov. :-)) Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg