Maskinstrikket sjal/skjerf

Har fått meg strikkemaskin.
Og det er utrolig mye å sette seg inn i.

Her er det bare å prøve og feile.

Noen prøvelapper er et blitt,
før jeg bestemte meg for å prøve å lage et enkelt sjal/skjerf.

Og over ser dere resultatet. 🙂

Strikket i garnet  “Eventyr”

Heklet kant rundt.

Blir sikkert flere for å bli kjent med maskina og for å prøve ut forskjellig. 🙂
Så dette er mitt første ferdige produkt på min nye Silver Reed SK280.

Nei det er ikke slutt på å strikke for hånd. :-))))

 

#Maskinstrikket #Strikkemaskin #Prøvelapper #Sjal #Skjerf
#Strikket #Knitted #Garn #Yarn #Eventyr # SilverReedSK280

8 kommentarer
    1. Så spennende med strikkemaskin 🙂 Vært spennende å fått et innlegg om hvordan du gjør det. Hvilket merke, spesielle utfordringer m.m. Min mamma ønsker seg strikkemaskin, og jeg har lyst til å lære litt mer om hva en slik innebærer. Hva man kan lage etc.

    2. fruensvilje: Takk skal du ha. Ble ikke helt fornøyd med skjerfet, men dette var bare en prøve. Bedre lykke neste gang. :-)) Ja dette er en skikkelig utfordring jeg har skaffet meg. Spesielt når brukerveiledningen er på engelsk. Den norske kommer ettervært, så er vel bare å smøre seg med tålmodighet. En riktig fin ny uke til deg. :-))

    3. fjellgeitbundingen: Ja det er veldig spennende med strikkemaskin. Dette er helt nytt for meg, så det er bare å prøve og feile. For å se hvordan en strikkemaskin fungerer, anbefaler jeg deg til å søke på YouTube. Der er det masse om teknikker og forskjellige maskiner. Den jeg har heter Silver Reed SK280. Det er en finstrikker med hullkort. Du kan lage det meste med en strikkemaskin. Genserer, ullbukser, sokker, votter, skjerf osv. En spesiell utfordring jeg har oppdaget, er at det omtrent ikke finnes ferdige mønster til strikkemaskiner. Du må lage alle selv. En fin dag til deg.

    4. Grattis med strikkemaskin Ann-Kristin og du har jo allerede fått prøvd den ut også med et fint strikket skjerf. Men kan nok tro det er mye og sette seg inn i på det også. Men øvelse gjør mester,og du klarer det:-)

    5. Hobbystua: Tusen takk skal du ha Marianne. Ja har fått prøvd den litt. Blir sikkert flere slike enkle skjerf nå i begynnelsen. Er mye å lære seg ja, og ikke bare enkelt når alt står på engelsk. Håper den norske brukerveiledningen kommer snart. Gleder meg til jeg får begynne med litt større plagg. :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg