Maskinstrikket Mariuslue

Lenge før ferien ble denne lue strikket på maskin.
Den ble også montert, fotografert og lagt vekk.

Da jeg så lua igjen nå, kom jeg på at jeg ikke hadde blogget om den.
Så her kommer den. 🙂

Her måtte jeg lage hullkort til mariusmønsteret.

Plagdes veldig da jeg skulle lage den,
men med noen tips fra Ingunn fra bloggen Tid Til Overs gikk det bedre. 🙂

Noen småfeil er det nok, men fornøyd med første prøve. 🙂

Strikket i Sisu
På min Silver Reed SK280
Mønster finnes her.

Fargene passet perfekt til halsen som ble strikket tidligere. 🙂

Denne luen har jeg ikke lov til å selge, da den ikke er håndstrikket.
Men kan jo bruke den selv, eller gi den bort. 🙂

«Basert på MARIUS® mønsteret, designet i 1953»


#Maskinstrikk #Mariuslue #Marius #Lue #Mariusmønster
#Hullkort #Strikket #Knitted #SilverReed #SK280 #Mønster #Pattern

15 kommentarer
    1. Hei. Den var da fin. g passet så godt til halsen. Favoritt halsen min. Nei vi har vel ikkje lov å selge det som er maskinstrikket. Må huske å legge ut at eg har lov til å strikke Marius. Viss du ser eg legger ut genseren uten å få med det, så gi meg eit vink. Men det er le ge til. Skal jo starte på den i dag.
      Av og til glemmer vi nesten av ting. Men ddin var jo feridg og kjekk å ha for deg til vinteren.
      Håper du får ei fin og god uke på jobb. Vinteren er laangt unna enno. klem

    2. Heisan:-) Luen var helt nydelig og så herlige farger du har brukt også. Og sannelig har du fått taket på strikkemaskinen din,,er like imponert hver gang jeg ser hva du har laget både på maskin og fra dine hender:-) Og halsen passet jo så fint til luen også. Har tittet igjennom bloggen din fra i sommer nå og må si det er mye fint du har strikket av både bukse og et flott babyteppe og alt sammen med flotte mønster. Ja du er en dyktig strikkerske.-) Er det slik og forstå at en ikke har lov til og selge noe med Mariusmønster på,,eller har jeg misforstått feil. Men ønsker deg en riktig fin uke og jeg er spent på hva du er i gang med nå. Her begynner det nå og nærme seg ferie,,ikke lenge igjen nå:-))

    3. Utrolig fin lue og hals. Flotte farger. Det kan ikke være lett å håndtere luer på strikkemaskin, men flott ble den. 🙂

    4. fruensvilje: Tusen takk. Morsomt å prøve værtfall. Får håpe det blir en stund til før lua må taes i bruk. Er faktisk meldt fint og varmt vær her mot helga. :-))

    5. gretashobby: Takk takk. Ja den passet helt fint til halsen. Nei kan nok ikke selge Maskinstrikk med Mariusmønster, men det kan jo gies bort og brukes selv. Skal minne deg på det ja, om du glemmer det. 🙂 Håper vinteren er langt unna ennå. Blir visst varmt og fint noen dager fremover no. En fin uke til deg også Greta. 🙂

    6. Hobbystua: Tusen takk skal du ha Marianne. Var morsomt å prøve på denne lua, selv om jeg plagdes en del og det ble noen småfeil. Du kan selge strikk med Mariusmønster på, men da må du bli godkjent først. Du må garantere at det er håndstrikket og strikket i Norge. Så maskinstrikket Mariusplagg kan ikke selges. Nå er det ikke lenge til ferie nei. Blir nok deilig. Også blir det jo spennende å overlevere alt det flotte du har laget. Har begynt å telle ned dager her også, men vi drar ikke før i slutten av oktober. Denne gang blir det oppi fjellsiden i Taurito. 🙂 Ønsker deg en flott uke og hils mannen. :-))

    7. Tone: Tusen takk skal du ha. Er egentlig ikke så vanskelig, men plagdes med selve mønsteret. Må vel prøve flere ganger for å se om jeg får det til. :-))

    8. Tusen takk for svar 🙂 da skal jeg kjøpe sisu garn og prøve meg på en sånn 😀 for den var superfin 🙂

    9. Hei! Så fin lue! Skulle gjerne hatt oppskrift på den, men linken fungerer ikke. Går det an å få tak i den på andre måter? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg