Sitteunderlag med tekst

For en stund siden fikk jeg bestilling på 2 sitteunderlag.
På begge skulle det stå : Ut på tur aldri sur.
Pluss navn nede i hjørnet.
Og fargene var også bestemt.

Garn til disse hadde jeg i kjelleren, så trengte ikke kjøpe.

Glemte å ta bilder, før jeg nålefiltet på navnet.
Så dermed fikk en blomst, som skjuler navnet, være med på bildene. 🙂

Disse er strikket i Cortina Soft
Pinne nr. 5,5
Mønster finner du her.

Tova i maskin på 40 gr i 1 time.

Teksten er nålefiltet på, etter toving.
 

Min salgsblogg
 

#Sitteunderlag #Garn #Yarn #Bestilling #Order #Nålefiltet
#Strikket #Knitted #Tovet #Felted #CortinaSoft #Pinne #Sticks #Mønster #Pattern

16 kommentarer
    1. frodith: Tusen takk. Ja disse er gode å ha med på tur. Både sommer og vinter. 🙂
      Nei det er ikke kommet noe premie i dag. Da kommer den vel på mandagen, siden det ikke er postutlevering på lørdager. Gleder meg. 🙂

    2. Heisan:-) Du er en kløpper med nålefiltingen og disse underlagene må jo bli artige og ta i bruk av mottakerne når det står så fine ord og med navnet på. Og du er fortsatt heldig og kunne gå i kjelleren og hente opp det garnet du trenger:-)) Ønsker deg samtidig en riktig god helg. Klem fra Marianne:-))

    3. Halloen vennen. Dei var kjempefine. Begge to. Den nålfiltingen er eg så imponert over. Tror aldri eg hadde fått det til. Får ikkje til maskesting en gang eg. Helt elendig med brodering. jaja. Lurt å ha den fine blomsten forann så navnet ikkje vises. Kjekt med slike oppdrag vile g tro. Ha ein flott dag og god helg til begge tre. klem

    4. Hobbystua: Hehe. Ja jeg bruker og bruker av garnet i kjelleren, men det synes jo nesten ikke. Morsomt med nålefilting. Ikke så ofte man skal lage to like, så det var litt spennende å se om man fikk skriften delvis lik. 🙂
      En fin lørdagskveld til deg Marianne. Klem

    5. gretashobby: Tusen takk skal du ha Greta. Nålefilting er ikke så vanskelig, men det tar litt tid. Tror du ville fått det til jeg. 🙂 Ja måtte ha en liter hjelper, når jeg glemte å fotografere før navnet ble nålefiltet på. Slike oppdrag er veldig greie å få. Ganske raske å lage.
      En fortsatt fin helg til deg.. Klem

    6. Hei når du nålfilet det fine bokstavene vil ikke det gå a etterhvert etter en del bruk? og ossen type garn bruker du til nålfilting ?

    7. rodney riquelme: Om du nålefilter bokstavene godt nok på, så skal det ikke gå av i bruk. De må nålefiltes så godt på at konturene av bokstavene vises på baksiden også. Da er tråden godt filtet inn i sitteunderlaget. Du kan bruke forskjellig garn av ull til dette. På disse brukte jeg Mor Aase, siden jeg skulle ha tynne bokstaver. Ellers kan jeg bruke fritidagarn eller Cortina Soft, om de skal være tykkere. Jo mindre det er spunnet, jo lettere er det å filte det fast.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg