Pavlova i langpanne

Denne kaken ble laget da min sønn hadde bursdag.
Han skulle ha den med på jobben. 🙂

Oppskrift:

9 eggehviter, romtempererte
1,5 ss Balsamiko

525 gr sukker
1,5 flate ss maisenna
1,5 ts vaniljesukker

Sett stekovnen på 250 gr
Dekk langpanna med bakepapir.

Start med å viske eggehvitene til hardt skum, i en helt ren bolle.
Ha i Balsamiko mens du visker.

Bland sukker, maisenna og vaniljesukker,
og tilsett det litt etter litt i eggehviten, mens du fortsatt visper.
Når massen er blank, smidig og fast, har du den i langpanna.
Hold av litt, for å sprøyte topper langs kantene, etter at du har dekt langpanna.

Senkt tempersturen i steikovenen til 100 gr. og sett inn langpanna nedest i ovnen.
Stek i ca 2 timer.
La den avkjøles inne i stekovnen.
Jeg bruker å la den stå over natta.

FYLL

Her bruker jeg 2 pakker vanilje kakefyll for koking
og 2 pakker kremfløte
.

Kok kakefyllet som beskrevet på pakningen og avkjøl.
Pisk opp kremfløten og pisk forsiktig inn vaniljekremen.
Bre kremen over marengsbunnen og pynt med den frukt og bær som du liker.
Jeg har brukt: Kiwi, jordbær, bringebær, mango og blåbær.

Til rund kake bruker jeg:

6 ggehviter
1 ss Balsamiko
350 gr sukker

1 flat ss maisenna
1 ts vaniljesukker

1 pk kremfløte
1pk vaniljefyll.


#Pavlova #Kake #Oppskrift #Vaniljefyll #Balsamiko #Kremfløte
#Maisenna #Baking #Kiwi #Mango #Blåbær #Bringebær #Jordbær

13 kommentarer

Siste innlegg