Tova vottere

Det begynner å bli kaldt,
så da kom det tova votter på pinnene.

Den egentlige grunnen var at jeg skulle skrive ned mønsteret på disse vottene,
slik at det var forståelig for flere enn meg.
Da måtte jeg faktisk strikke ett par for å forstå hva jeg hadde skrevet ned tidligere. :-))

Ja så da ble det disse.

Strikket i garnet Vamse,
som er mitt favoritt garn til tova votter.

Grunnmønsteret på vottene har jeg laget selv,
da jeg har smale hender og synes alle vottene blir alt for store og vide.

Men inspirasjon til stjernemønstert fant jeg på nett. 🙂


Disse ligger for salg på

Min Salgsblogg


#Tova #Felted #Votter #Mittens #Strikket #Knitted #Garn #Yarn #Vamse #Favoritt #Grunnmønster #Mønster #Pattern #Inspirasjon #Stjernemønster #Håndlaget #Håndarbeid #Håndstrikket


 

12 kommentarer
    1. Nydelige votter i fine farger og attpåtil med mønster på.-) Kjenner at det har blitt kjøligere her nede nå også og det var frost rim ute her på morgenkvisten. Men nå er det godt inne med fyr i ovnen og pinne og garn i fanget. Det går på både toving og annet småtteri . �nsker deg en fortsatt fin kveld og en god ny uke. Gode klemmer fra Marianne:-))

    2. Flotte votter. Ja det begynner å bli kaldere no. HVertfall på natta. Men så lenge det er sol på dagtid, så er det ikkje så verst temp. HAr gått tur flere dager no og det er så deilig.
      Men det var vel vottene dine eg skulle skrive om. Dei ser virkelig gode ut. Og kjem eg så alngt at eg prøver, så spør eg deg etter oppskrift:) Håper du koser deg og har det fint. klem fra meg

    3. Greta: Tusen takk Greta. Her er det – 4,5 grader no og klar himmel. Da blir det sol her i dag. 🙂
      Ja vottene er skikkelig gode. Klart du må prøve seg på slike tovevotter. Bare gi meg ett hint. :-)) En riktig fin lørdag til dere. Klem

    4. fruensvilje: Tusen takk Connie! 🙂 Votter brukes nesten daglig her også. Graderstokken viser -4,5 her i dag. Så nå er vel vinteren kommet for å bli. Ikke kommet snø ennå da. :-)) Ha en fin dag.

    5. Hei sann 😃
      For noen fantastisk flotte 😍 tova vanter 😍 Er d noen mulighet for å få kjøpe mønster av deg ? Har hørt på Jens hoff men de har ikke mønster på denne 🤔 Mvh Heidi Skjønberg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg