Strikka Nordlandsbunad gutt

Tidligere har jeg jo strikket Nordlandsbunad til jente,
så nå var det tid for guttebunad. :-)

Kortbuksa er strikket i Sijla
og har regulerbart strikk i midjen.

Vesten er strikket i Drops Cotton Viscose.
Vesten har falsk dobbelknepping.

Størrelsen på denne er: 1,5 - 2 år
Mønster og garnpakke kan kjøpes på Garnkista

Min salgsblogg

#Nordlandsbunad #Strikket #Knitted #Guttebunad #Kortbukse #Silja #Vest #Drops #Cotton #Viscose
#Dobbelknepping #Størrelse #Size #Mønster #Pattern #Garnpakke #Garnkista #Håndarbeid #Håndstrikket #Håndlaget

16 kommentarer

fjellgeitbundingen

15.02.2017 kl.18:16

Super fin, Bunad :)

akbhandy

15.02.2017 kl.18:23

fjellgeitbundingen: Tusen takk skal du ha. :-))

fruensvilje.blogg .no

15.02.2017 kl.18:34

den var virkelig flott,det blir en stilig liten gutt i denne bunaden

akbhandy

15.02.2017 kl.18:49

fruensvilje: Tusen takk skal du ha Connie. :-))

frodith

15.02.2017 kl.19:12

Jøss, vesten så jo nesten sydd ut :-) Utrolig flott :-)

akbhandy

15.02.2017 kl.19:14

frodith: Tusen takk skal du ha. Ble godt fornøyd med denne selv. :-))

Iselin Renée

16.02.2017 kl.18:11

Så fin :)

akbhandy

16.02.2017 kl.18:23

Iselin Renée: Takker så mye. :-))

Hobbystua

18.02.2017 kl.16:43

Heisan.-) Du er bare helt rå med strikkemønster og pinner for her viser du enda noe fint som er ferdig strikket. Helt nydelig guttebunad og jeg ser jo at det ligger en del jobb med og strikke vesten blant annet:-) Ja du er dyktig Ann-Kristin.

En stor god klem med ønske om en fortsatt fin helg kommer fra Marianne.-)

akbhandy

18.02.2017 kl.22:02

Hobbystua: Tusen takk Marianne! Var en del arbeid med vesten ja. Også var det ikke det beste garnet å strikke av heller. Kommer en liten innom for å prøve den rett før påske. Passer den, så følger den med han hjem. :-) En fortsatt fin helg til deg også. Stor klem fra nord. :-)

Strikkepinnen

19.02.2017 kl.17:46

Kjempefin guttebunad . Du er så flink

akbhandy

19.02.2017 kl.19:12

Strikkepinnen: Tusen takk skal du ha. Ble godt fornøyd med den. :-))

Beate Losvik

24.01.2018 kl.12:42

Hei!

Kan jeg spørre hvilken str. 1,5 - 2 år tilsvarer etter måleståkken str. 80, 86,92?

Hilsen Beate

akbhandy

24.01.2018 kl.15:41

Beate Losvik: Mener det tilsvarer 92.

Marit

18.02.2018 kl.11:46

Nå har jeg bestilt oppskrift! Nydelig bunad. Hvilket garn tror er best å strikke vesten i?

akbhandy

18.02.2018 kl.17:03

Marit: Hei hei. Ja det er en nydelig bunad. Jeg har holdt meg til garnet Ibiza. Bestiller det fra Garnkista i Sandnessjøen.

47, Rana

Hei, jeg er en dame som har funnet masse inspirasjon på blogger og sider her på nett. Vil derfor legge ut bilder av det jeg lager, så kanskje jeg kan inspirere noen andre med det. Legg gjerne igjen en kommentar. Det er alltid morsomt å få tilbakemeldinger. Både ris og ros. :-) Noe du lurer på, så ta gjerne kontakt. akbhandy@hotmail.no

Flag Counter