Maskinstrikket lue

Ja no i påsken har jeg lekt meg litt på strikkemaskina,
som har vært nedpakket i ca 2 år.

Så nå er jeg helt nybegynner igjen. :-)

Fant frem litt restegarn i Sisu.
Påskefarger fant jeg også. Gul og orange. :-)

Så hva fikk jeg til å lage da?

Jo det ble en lue.

Litt knæsje farger, men det er jo påske. :-))
Noen småfeil ble det, men lua ble godt brukbar. :-)

Dusk i toppen, med strikk som er festet i en knapp inni lua.
Greit å kunne ta av ved vask.

#Maskinstrikk #Strikkemaskin #Nybegynner
#Lue #Sisu #Påskefarger #Påske #Dusk #Håndarbeid

8 kommentarer

fruensvilje.blogg .no

02.04.2018 kl.17:46

den luen ble skikkelig fin,en lue kan godt ha knashe farger synes eg

akbhandy

02.04.2018 kl.18:24

fruensvilje.blogg .no: Takk takk Connie. Ja jeg synes også luer kan ha litt freshe farger. Jeg vises hverfall når jeg er ute. :-))

frodith

02.04.2018 kl.20:45

Du har egen maskin da så klart :-) Er det gøy det da :-) ?

akbhandy

02.04.2018 kl.21:11

frodith: Jepp, har egen maskin. Det er veldig spennende å prøve ut forskjellig på den ja. Men mye å sette seg inn i. Også er det ikke like avslappende som strikking med pinner. :-)

Hekleri og Ra

02.04.2018 kl.21:42

For en flott lue :) Har en strikkemaskin liggende, men nålene er rustet så jeg må få tak i nye. Har derfor ikke fått testet den enda.

akbhandy

03.04.2018 kl.09:21

Hekleri og Ra: Tusen takk. :-)) Ja da må du nok få tak i nye nåler. Du får hive deg rundt, slik at du får prøvd den. :-))

Hobbystua

03.04.2018 kl.11:29

Hei og vel overstått påske Ann-Kristin. Så artig at du igjen fikk prøvd deg med strikkemaskinen,og den luen var jo skikkelig nydelig også da. Sikkert mye og sette seg inn i med slike detaljer,men du mestrer jo så mangt.-)) Herlige farger og artig med dusken. Vil få ønske deg en fortsatt fin dag og så høres vi igjen:-))

akbhandy

04.04.2018 kl.16:48

Hobbystua: Takk takk Marianne. Var morsomt å prøve seg på maskina igjen. :-) Ja her var det bare å sette seg inn i alt på nytt. Freshe farger vert fall. :-) En fin ettermiddag til deg og Morten. Klem

48, Rana

Hei, jeg er en dame som har funnet masse inspirasjon på blogger og sider her på nett. Vil derfor legge ut bilder av det jeg lager, så kanskje jeg kan inspirere noen andre med det. Legg gjerne igjen en kommentar. Det er alltid morsomt å få tilbakemeldinger. Både ris og ros. :-) Noe du lurer på, så ta gjerne kontakt. akbhandy@hotmail.no

Flag Counter