Kunststrikk

Liten brikke i kunststrikk

Har strikket en liten brikke i kunststrikk.

Den skal jeg ha på badet under lyslykta jeg har laget.

Den er strikket i Mandarin Petit
Pinne nr. 3
Størrelse: 25 cm i diameter.
(Fargen på det siste bildet, er det som er rett farge)

Kunststrikkduk

Har vært med på en kunststrikk-along på Trådsnella igjen.
Det var Christina som dro igang denne alongen også.

Resultatet ble denne:

Strikket i Solberg Fiol på pinne nr. 3.
Størrelse: 84 cm.

Stjernen

Denne kunststrikk-duken heter stjernen. Er vel kanskje fordi det er en stjerne i midten. :-)
Strikket den i Mandarin Petit på pinne nr.3
Denne blir sikkert laget i flere farger.
Julegave? Jepp. :-)

Kunststrikket duk, Ebbe

Kunststrikk duken Ebbe er ferdig strukket og stivet.
Strikket i Solberg 12/4 på pinne nr. 2,5
Blir nok julegave dette også. :-)

Strikka juleduk, Freja

Denne røde juleduken, skal i julegavekassa. :-)
Mønsteret heter Freja,
Strikket i Solberg garn Fiol, på pinne nr. 3
Stivet med Bio -Tex Krøllfri og strukket opp på wire.
Er så morsomt å strikke slike kunststrikk-duker, så det blir nok flere.:-)

Strikkaduken Belinda

En til kunststrikkduk har det blitt.
Denne ble julerød.
Strikket i Solberg 12/4 på pinne nr. 2,5

Strikkaduken Børge.

Kunststrikk-duk enda en gang. :-)

Denne er strikket i ett litt tykkere garn. Mandarin Petit på pinne nr.3.

Størrelsen ble 48 cm i diameter.

Alita - stor along-duk.

Har vært med på en kunststikk-along igjen, på Trådsnella. Dette ble en stor duk. Den måler 78 cm i diameter. Strikket i Solberg 12/4 på pinne nr. 2,5

Litt større kunststrikk-duk

En ny kunststrikk-duk er ferdig

Denne ble litt større enn de jeg har strikket tidligere. Den måler 58 cm i diameter.

Mønsteret er fra boken "Kunststrikk" av Karen Marie Vinje.
Mønsteret var i diagram og det har  jeg aldri  prøvd å strikke fra før.
Likte det ikke, så skrev den om til mer forståelig.
Garnet som er brukt er Solberg 12/4 på pinne nr.2,5
Stivet med Bio Tex Krøllfri og strukket opp på wire.

Nye maskemarkører til kunststrikk

Måtte lage meg nye maskemarkører til å markere rapportene på kunststrikkdukene mine. De jeg hadde fra før, ble alt for tunge. Det blir en del rapporten, så vekten på markørene merkes godt.

Kunststrikk..... igjen. :-)

Da var det blitt en duk til ferdig. :-)
Denne kalles "Sunnivas brikke" og er strikket i mandarin heklegarn, på pinne nr. 2,5
45 cm i diameter.
Mønsteret er fra boken Kunststrikk 2 av Ragnhild Falch Ervik.

Liten duk i kunststrikk

Heiv meg med på en mini-along i kunststrikk på trådsnella. Christina som er så snill å legge disse ut. Resultetet ble slik:

Duken er strikket i Trysil garn 12/4 på pinne nr. 2,5

Størrelse: 30 cm. i diameter.

Duk i kunststrikk

Etter å ha vært med på kunststrikk-alongen på trådsnella, fikk jeg lyst til å prøve meg på flere duker. Mønsteret på denne fikk jeg fra min mor. Den var handskrevet og ikke noe bilde. Så det var spennende å se hvordan den ble. :-)
Den er strikket i 12/4 på pinne nr. 2,5. Blir nok flere kunststrikkduker. :-)

Kunststrikk-duk

Har strikket meg en liten duk i kusntstrikk. Dette har jeg ikke gjort på over 25 år. Kom over Christina, på trådsnella, som startet opp en along med kunststrikk og måtte bare hive meg med. :-) Denne er strikket i garnet 12/4 på pinne nr. 2,5. Den ble 35 cm i diameter. Blir nok flere slike, for dette var morsomt.

akbhandy

akbhandy

46, Rana

Hei, jeg er en dame som har funnet masse inspirasjon på blogger og sider her på nett. Vil derfor legge ut bilder av det jeg lager, så kanskje jeg kan inspirere noen andre med det. Legg gjerne igjen en kommentar. Det er alltid morsomt å få tilbakemeldinger. Både ris og ros. :-) Noe du lurer på, så ta gjerne kontakt. akbhandy@hotmail.no Har også en salgsblogg, akbsalg.blogg.no, som du er velkommen innom.

Flag Counter