Oppskrift på sprøe (glutenfrie) knekkebrød

I dag har jeg laget flere posjoner med knekkebrød.

Har alltid sagt at jeg blir ikke mett av å spise knekkebrød,
men det blir jeg av disse som man enkelt lager selv.

Har prøvd forskjellige oppskrifter, men syntes alle ble for harde.
Jeg vil ha sprøe knekkebrød og det er disse. 🙂

 

SPRØE KNEKKEBRØD

2,5 DL HAVREGRYN
2 DL SOLSIKKEKJERNER
2 DL LINFRØ
2 DL SESAMFRØ
1,5 DL GRESSKARKJERNER
2 TS MALDONSALT
2  TOPPA TS URTEKRYDDER
1 TS FIBERHUSK
7 DL VANN

Bland alt det tørre i en bolle. Tilsett vannet og rør godt.

Sett ovnen på 200 grader varmluft og la røra svelle til ovnen er varm.

Dekk 2 stekeplater med bakepapir og bre røra jevnt utover de to platene med en slikkepott e.l.
Strø over ekstra med urtekrydder og Maldonsalt
(Dette kan sløyfes)

Sett begge platene inn i ovnen. Nederst og i midten.
Steikes i 15min. Ta platene ut og del opp til passe størrelser på knekkebrødene, med et pizzahjul e.l

Skru ned varmen til 175 grader varmluft og sett platene inn igjen.

Stekes nå i ca 35 min. Det er stor forskjell på ovnene, så følg med og ta de ut når du kjenner de er spøe.

Knekkebrødene avkjøles på rist.
Lykke til og nyt knekkebrødene.

 

#Knekkebrød #Glutenfri #hjemmelaget #Oppskrift #Fiberhusk #Gresskakjerner #Solsikkekjerner #Maldonsalt #Urtekrydder #Sesamfrø #Linfrø

5 kommentarer
    1. Ligner litt på di g lager desse. bare det at eg har ikkje havregryn. Mn mandler og nøtter og så har ge mye mer fiberhusk. Godt, sundt og mettende er det

    2. Åååå, hjemmelaget knekkebrød er noe av det beste jeg vet! Tror jeg også må lage meg en ny porsjon igjen. Spennende med urtekrydder i, det har jeg ikke prøvd før.
      Fin blogg du har, jeg liker at du blogger om varierte ting 🙂

    3. Ingunn: Så koselig at du liker bloggen min. 🙂 Hjemmelaget knekkebrød må jeg ha i huset ja. Urtekrydderet gir knekkebrødet en nydelig smak. Begynner å minke her, så må nok lage opp noen porsjoner før ferien. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg