Stooort sitteunderlag

Når vi er på tur med bobilen, blir det at vi sitter mye ute.

Da sitter vi i slike stoler.

Problemet mitt er at jeg nesten bestandig fryser på ryggen.
Det kjennes ut som vind og kulde går rett gjennom stolen og biter meg i ryggen.

Dette ville jeg gjøre noe med, for vil jo sitte ute og kose meg.
Da tenkte jeg at sitteunderlag må jo være tingen.
Men det må være langt, veldig langt.

Ned i kjelleren for å finne garn og frem med pinnene.

Etter en del timer med kjedelig strikk ble dette resultatet.

King synes ikke dette var kjedelig strikk. 🙂

Det ble strikket 291 riller.
Og lengden ble 2,40 meter.
Det gikk med 1100 gr Cortina Soft

Tovet det 2 ganger, da jeg var litt usikker på hvor mye jeg skulle tove det.
Første gang på 40 grader og 40 min.
Andre gang på 30 grader og 35 min.
Da ble det helt perfekt.
Ferdig lengde ble 1,88 meter.
Da går det litt ned på baksiden av stolryggen.

Men det så jo så kjedelig ut i en farge.
Frem med ull og filtenåla.
Og resultatet ser dere her. 🙂

Ble godt fornøyd med resultatet. 🙂

Nærbilde av nålefiltingen.

Nå må jeg visst lage ett til.
Far i huset vil også ha et slik. 🙂
Men det blir blått.

Tror jeg må ha en liten pause, med litt småstrikk, før jeg begynner på det.

 

#Sitteunderlag #Bobil #Garn #Yarn #CortinaSoft #Tovet #Felted
#Ull #Wool #Nålefilting #Filtenål #Småstrikk #Håndarbeid #Håndlaget

 

 

25 kommentarer
    1. Heisan:-) Du har jammen strikket noe som virkelig kommer deg til gode for dette var både smart og flott på samme gang. Og nålefiltingen du har gjort her var kjempeflott og artig. Ja det er ikke godt når det blåser gjennom slike stoler for har en maken selv og vet at en må ha et teppe bak på ryggen. Men skjønner godt at mannen din også vil ha men du får lære han og strikke så kan dere begynne i hver deres ende,,hehe..:-) Dette er det fineste jeg har sett og du er genial med pinner og nålefilting. Ja blir vel ikke lenge før dere er på farten med bobilen igjen så godt og ha slikt klart. Ha en fortsatt fin søndag.-)

    2. dette var jo helt genialt og superfint,virkelig et imponerande arbeid ,ikke minst den flotte nålefiltinga 🙂 du må ha litt av et lager med slik tovegarn da 🙂

    3. Det var kjempeflott. Er imponert over att du orket å strikke den lange tarmen. Og så flink du er til å nålfilte. Slikt imponerer meg virkelig. Og så lurt det var å lage digert sitteunderlag. Sa eg at eg er imponert.

    4. Hobbystua: Tusen takk Marianne. Ble godt fornøyd med dette ja. Men gu så kjedelig det var å strikke. 🙂 Det er like spennende hver gang jeg skal nålefilte, om det blir slik jeg vil ha det. Tror jeg heller vil bruke tiden på å strikke, enn å lære han det. Hehe. Nei nå er det ikke lenge før vi begynner å dra på tur igjen. Det er nok noe King også gleder seg til. Han stortrives i bobilen. Ha en fin kveld. :-))

    5. fruensvilje: Takker så mye. Ble godt fornøyd med at jeg fikk det slik jeg ville. :-)) Og ja, lageret med slik tovegarn er veldig stort. Kunne nok laget mange slike av det som er i kjelleren. Har et eget rom med bare garn. Hyller fra gulv til tak, med garn, på alle fire vegger. :-)) Ha en fin kveld.

    6. Brigitte Kvarsnes: Tusen takk. Ja med et slikt trenger du ikke teppe bak deg. Og dette holder seg i ro. Så flott å kunne inspirere deg. 🙂 Ha en fin kveld.

    7. Hekleri og Ra: Takker så mye. Ja ble fornøyd med dette og det ble akkurat slik jeg hadde tenkt det. Blir godt å bruke når vi starter bobil-livet igjen. Ha en fin søndagskveld. :-))

    8. gretashobby: Tusen takk skal du ha. Det ble veldig langt ja. Kjedelig og ganske tungt. Men ble bra til slutt. Nålefilting er veldig morsomt. Bare fantasien som setter en stopper for hva du kan lage. Dette hadde blitt veldig kjedelig uten nålefiltingen da. Blir litt stolt når jeg greier å imponere deg, som er så utrolig flink. :-)) Ha en fin søndagskvelden. :-))

    9. Dette var veldig nydelig! absolutt noe jeg kan si jeg liker ja. Flink du er. Gir meg flere ideer, men det må vente litt. Må prøve noe annet først nemlig.

    10. fruensvilje: Har ikke drevet butikk nei. Men handler inn garn når det er på salg. Da handler jeg ganske mye av de garnsortene jeg bruker mye av. Pluss litt annet også. Er nok litt hekta på garn, så greier nesten ikke gå forbi garnbutikker uten å ha med noen nøster hjem. :-))

    11. Smart påfunn..og så fint Er det nålefiltet??håper nesten du får brukt det lite..tenker at det blir så varmt at du slipper ullunderlag.Ha fine stunder i stolen..!

    12. Ajende: Tusen takk. Ja sjømannen er nålefiltet på etter toving. Blir nok å,få mye bruk for det. Vi starter opp bobilsesongen om ikke lenge, og da blir det en del turer til fjells. Så håper dette holder meg varm i ryggen. :-))

    13. Kjempe fint! Hvordan var strikkefastheten på garnet? Hvor mange maske la du opp? Hvilken pinnestr brukte du? ☺️

    14. Maren: Tusen takk skal du ha. Strikkefastheten er 12-15 masker på veiledende pinne nr 5,5 – 8. La opp 80 masker og brukte pinne nr 5,5. Fritidsgarn går også fint å bruke.

    15. Flottaste underlaget eg har sett 🙂 Gar det ann å spørre hvor mange masker du har lagt opp og hva nr. på pinner du bruker på Cortina soft garnet. Er heilt ny i strikke verden eg men dette fekk eg lyst å prøve meg på ettersom me er mye ute med bobilen 🙂

    16. Finshus: Tusen takk skal du ha. 🙂 Jeg la opp 80 masker på pinne nr. 5,5. Har fått bruke dette masse og det varmer utrolig godt i ryggen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg