Maskinstrikket sjal, med mønster

   

Det er blitt flere sjal i flere farger.
Disse er også strikket på maskin, Silver Reed SK280.

   Begge sjalene er strikket i garnet Drops Delight.
Farge nr. 11 og 14

    Heklet kant til slutt.    

Se også min salgsblogg

MØNSTER

Garn: Drops Delight, 100 gr.
Trådspenning: 10,2

Legg opp 3 masker, fra 0 og til venstre.
Strikk 2 omg.
Øk 1 maske, ved å trekke 1 nål ut.
Strikk 2 omg.
Fortsett til du kommer til siste nål på venstre side,
eller til du nesten har brukt opp 1.nøste.
Strikk 4 omg.

Husk å feste på lodd undeveis

Fell 1 maske ved å flytte siste maske over til nålen på høyre side.
Strikk 2 omg.
Fortsett å felle til du har 3 masker igjen.
Fell av, ved å flytte inn de ytterste maskene, til den midterste nåla.
Fell av ved å legge tråden over nåla, og strikk den manuelt.
Trekk tråden igjennom den siste maska.

Hekle kant.

Skyll opp sjalet og legg det flatt og strekk det i form.

Ved større sjal, begynn lengre til høyre for 0.

 

#Maskinstrikket #Strikkemaskin #Sjal #Mønster #Pattern
#SilverReed #SK280 #Strikket #Knitted #Drops #Delight

14 kommentarer
    1. strikkogtov: Tusen takk. Jeg hadde heller ikke prøvd Maskinstrikk før jeg fikk denne maskina i hus. Mye å sette seg inn i, men morsomt. :-))

    2. gretashobby: Tusen takk. Joda, begynner få det til no, men ennå mye å lære seg. Ikke minst at alt av mønster må lages selv og tilpasses den enkelte maskin. Det blir nok ikke slutt med plagg på vanlige pinner nei. Det er jo det som er avslappinga mi. På maskin må du være 100 % konsentrert hele tiden. Men det blir nok en del på maskina no, til jeg føler at jeg får det til. Øvelse gjør mester vettu. :-))

    3. Å å å å, strikke maskin ja. Jeg hadde ei i “gamle dager” og det ble da noen plagg på den, men jeg syntes den var så vanskelig å hanskes med at jeg solgte den. Men jeg har angra mange ganger på det salget. Sjalene dine var kjempefine, spesielt det lilla!😃

    4. Heisan:-) For noen skjønne sjal du har strikket nå og ikke minst med flotte farger. Sikkert mye og sette seg inn i på en slik strikkemaskin,men en må vel bare prøve seg frem og så blir det en rutine etter hvert. Men ser jo resultatet på sjalene at du har kommet godt i gang. Nydelige.-) Nå er det ikke lenge før jeg reiser sydover så skal tenke på deg for skal rett opp for der du var på ferie. Så nå pakker jeg litt her og det er snart klart:-)) Ha en fortsatt fin siste dag av påsken.-))

    5. strikkepinneklirr.blogg.no: Tusen takk. Dette er mitt første møte med strikkemaskin, så blir spennende å se hva jeg får til ettervært. :-))

    6. Hobbystua: Tusen takk skal du ha Marianne. Sjalene har jeg no fått godt til, så nå er det tid for å prøve ut noe nytt. Ullbukser kanskje… :-)) Åh, det blir vel godt å komme ned til varmen. Det kunne jeg virkelig ha tenkt meg no jeg også. Kos deg med pakkinga. Og kos deg i varmen vet jeg du kommer til å gjøre. Ha en riktig fin tur. Klæm

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg