Tova votter med Mariusbord

I vår fikk jeg bestilling på tova votter med Mariusbord på.
Det var ikke noe som hastet.

De skulle sitte som støpt på hånden.

Da var det bare å begynne å forandre litt på mønsteret.

Begynte ganske raskt på de, men da tovinga gjenstod, så ble de liggene.
Når de skulle sitte som støpt, må de taes på hånden når de er våte.

Endelig fant vi tid til å treffes for å forme vottene.

Og vottene ble helt perfekte.
Mottaker mente dette ville bli hennes favorittvotter. 🙂

Strikket i Vamsegarn
Mønster: Eget

«Basert på MARIUS® mønsteret, designet i 1953»

Har du  ikke deltatt i min adventskalender?
Stikk innom her
og bli med på kveldens trekning kl. 21.00

 

#Tova #Felted #Votter #Mittens #Marius #Bestilling #Order #Mariusbord
#Favorittvotter #Strikket #Knitted #Mønster #Pattern #Vamsegarn
#Håndstrikket #Håndlaget #Håndarbeid

8 kommentarer
    1. Hei på deg. Ser at det er ein del som lager noe liknende, men dine såg perfekte ut. Så kjekt å få dei heilt passende. Eg har tova veldig lite. Og bare tova med maskin. Å tove for hånd er ikkje noe for meg . Skjønner at mottaker vart godt nøgd ja. Håper du koser deg og at du ikkje lir for mye i mørketida. Det er vel ikkje dagslys ho deg no. Her har vi bare drittver hehe. Klem fra meg

    2. gretashobby: Takk skal du ha. Det er morsomt å tove. Og spesielt når resultatet blir perfekt. 🙂 Her koser jeg meg vettu. I dag har jeg baka rengakaka og vannkringler. Merker ikke så mye til mørketiden, er så vant med den. Er været fint, er det ganske lyst midt på dagen. Så er det så mye flotte lys rundt om kring nå i desember. Været her har ikke vært så dårlig som det har vært meldt, men det kan vel ennå komme. Klem til deg.

    3. Heisan:-) Flotte varme votter som mottaker vil få mye glede av i vinter,og fint at mottaker fikk prøvd dem nyvaska så rette håndformen kom til.-) Spennende med trekningen av din kalender i kveld.-) En fortsatt fin kveld til deg:-) Klem fra Marianne:-))

    4. Hobbystua: Takk takk. Hun ble værtfall veldig fornøyd med de. :-)) Bare 1 og 1/2 time til trekninga no. En fin kveld til deg også. Klæm.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg