Tova votter

Litt garnslanking må til.
Har en del garn med navnet Topp tovegarn.

Frem med garn og pinner og resultatet ble dette.

Tova votter

Fornøyd??

Nei!

Farger og form ble helt grei, men er ikke helt formøy med garnet når det toves.
Synes vottene blir altfor harde.
Er kanskje forvent med bruk av Vamsegarnet til myke og deilige votter.

Men etter litt børsting både innvendig og utvendig,
ble de godkjent til arbeidsvotter. 🙂


Min salgsblogg


#Votter #Mittens #Tova #Felted #Garnslanking
#Garn #Yarn #ToppTovegarn #Håndarbeid #Håndstrikket #Håndlaget

8 kommentarer
    1. Hei 🙋 på deg 😊 ser ut til og være fine votter dette.men det er klart at garnet har mye og si når det skal toves. Men du får slite dem ut og heller strikke deg nye med garn du vet blir bra 😊 er det toppull garnet heter❓ for det garnet er jeg fornøyd med til tova tøfler blant annet. Ønsker deg en riktig fin helg . Klem fra Marianne 😉

    2. Jeg gjorde test på ulike tova garn i fjor. Husker ikke helt om jeg prøvde dette. Jeg kom iallefall til at ulikt garn må toves ulikt i maskinen. Det billiggarnet jeg forsøkte tovet mere. Vet ikke om det er fordi det er mindre spunnet eller hva. Jeg liker nok best Rauma finull, Vamse og fritidsgarn, men ser det australske billig garnet jeg prøvde har blitt dyrere, og da ser jeg det ikke lønt. Hvis det er 10 kr å spare på hvert nøste kan det jo brukes i prosjekter hvor det ikke trengs og man er avhengie av så nøyaktig resultat, men hos meg må garn være godt å strikke med.

    3. Hobbystua: Takk skal du ha Marianne. Joda de ser fine ut, men de ble jo ikke så myke og gode som jeg ville de skulle bli. Men de går helt fint å bruke. Garnet heter Topp Tovegarn. Var en gang kampanje på Coop Obs. Så dette er nok ikke det samme som toppull. Må nok bare tove slike i dette garnet litt mindre. En riktig fin helg til dere også. Klem fra hele hurven. 🙂

    4. 1: Har prøvd ut en del forskjellige tova garn og er kommet til at Vamse er det beste til votter og Cortina Soft til det som trengs mere hold i. Som sitteunderlag, vinvesker og tovanisser. Mye av dette billig garnet er veldig lite spunnet og da tover det veldig mye. Mente bestemt at jeg hadde strikket votter før i dette garnet og at det funket. Måtte lete tilbake i bloggarkivet og der fant jeg to par votter strikket i dette garnet. Men da så jeg også at begge parene hadde jeg børstet godt opp. Var fornøyd med de da, men det var før Jeg hadde prøvd Vamsegarnet. Må sikkert gi det en sjangse til, men da skal de ikke toves så mye. En riktig så fin helg til deg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg