Toppur lue

Det minket ikke så veldig med Alafoss Lopi,
selv om jeg strikket store herrevotter.

Da prøver vi med en lue også. 🙂

     

Mønsteret på denne fant jeg i boka Islandsk strikk
og luas navn er Toppur.

Ser ikke ut som det minket så mye, etter å ha strikket denne heller.
Så må vel finne noe mere å strikke av dette garnet, men det får bli en annen gang. 🙂

 

Min salgsblogg

#Lue #Toppur #Strikket #Knitted #AlafossLopi #Mønster
#Pattern #IslandskStrikk #Håndarbeid #Håndlaget #Håndstrikket

7 kommentarer
    1. Heisan. Ja jeg tror så gjerne at det ikke minsker med det første i garnlageret ditt. Men det ble jo en skikkelig flott lue som jeg vil tro blir god og varm om ørene av og ha på seg:-) Du får lage noen lædder( tøfler) av resten om det er til og toves da? En fortsatt fin uke ønsker jeg deg og nå er det fritt for snø her igjen og får håpe det forblir slik også:-)

    2. Du har bestilt garn og oppskrift sammen skjønner eg. AHr gjort det ein gong eg også. Og det var altfor mye garn til den genseren eg skulle strikke. Det var ei fin lue. Men den må klø litt eller?. Uansett så finner du nok noe å bruke garnet til etter kvart. Eg har sjekka og eg har gitt vekk rester av det garnet. JA aj. No som eg kunne tenke emg å strikke og tove votter hihi. Ha ein fin dag der nord. HAr vel ikkje det beste veret eller

    3. Hobbystua: Hei hei! Her minker det sakte ja. Lua ble godt og varm og ikke for tett. Ja dette garnet kan toves, så tøfler kan lages. Det har minket godt på snøen her også, men enda mye igjen. Har vært mildt i mange dager no, men begynner å bli litt kaldere no. Ganske glatt å gå ute no. En fin helg til deg Marianne. 🙂

    4. fjellgeitbundingen: Takk skal du ha. Joda garnet er veldig tykt. Det går jo fortere å få brukt opp tykt garn, men det hjelper ikke når man har så mye av det. :-))

    5. gretashobby: Takk skal du ha. Nei har ikke bestilt garn og mønster sammen. Men eg bestilte litt ekstra garn, fordi jeg bestandig strikker lengre armer og bol enn det som står i mønstera. Men hadde nok ikke trengt å gjøre det. Tror de har beregnet mer enn nødvendig i mønsteret, for det var mer enn nok med det som stod der. Synes ikke lua klør noe spesielt, men de som er litt var for kløende garn vil nok si at den klør. 🙂 Skal nok finne noe å bruke resten av garnet på også. Jaja, du har nok masse annet du kan strikke på, selv om det ikke blir tova votter. 🙂 Nå er været flott her, men det har vært mildt og en del regn. Snøen har minket veldig og det er jo bra. 🙂 En riktig flott helg til deg. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg