VM lue 2016

Ja denne lua er det nok mange som har strikket
og mange flere som kommer til å strikke.

Hadde ikke tenkt at jeg skulle strikke denne lua.
Men så kom jeg over en garnpakke, med garn og mønster, som var på salg.
Da ble den med meg hjem. 🙂

Jeg liker luer med ribbestrikk nederst. For synes den sitter bedre på da.
Det var det ikke på dette mønsteret,

Det ble forandret på min lue.

Denne ble strikket slik:

1.omg     1 r og 1 vrang
2. omg     Rett 

Gjenta disse 2 omg til ønsket bredde.

Strikket i Viking Sportsragg
På pinne nr. 3,5

Min salgsblogg
 

#VM2016 #WMlue #Strikket #Knitted #Garnpakke #Garn #Yarn
#VikingSportsragg #Mønster #Pattern #Ribbestrikk #Håndarbeid #Håndlaget #Håndstrikket

14 kommentarer
    1. Stilig den lua 🙂 Og sikkert gøy å strikke den. Jeg ser at jeg må fylle inn hos deg fremdeles, i kommentarfeltet. Må ikke det hos noen andre nå 😮

    2. Heisan:-) Ser at denne luen er pent strikket og i klare fine farger. Har sett mange som har strikket/heklet slike luer på blogger rundt nå,,men du skal ha masse skryt fra meg for dette var den peneste jeg har sett til nå:-) Men må nesten spørre deg hvor mange masker du la opp jeg da. Og vrangbord er jeg enig med deg at da sitter luen best på:-) En fortsatt fin kveld :-))

    3. frodith: Takk skal du ha. Gikk greit å strikke den, men tror ikke det blir så mange av disse. Rart at du må fylle inn her hos meg og ikke hos de andre. Har ikke gjort noen innstillinger for at det skal skje.

    4. Kjempefin lue. Ja det er nok mange som både har og skal alge denne. Eg står over det. viss ingen ber på sine kne og skaffer emg garn. Tror ikkje det. Er enig i at det bør vere ribbekant nederst. . Håper du ahr det fint der nord og at vinteren ikkje ahr vore for stri. Skrives vennen klem

    5. gretashobby: Tusen takk. Hadde ikke planer om å strikke denne, men det ble bare slik når man fant garn og mønster på tilbud. 🙂 Tror ikke det blir flere slike. Her i nord har vi det greit, bortsett fra at kroppen krangler litt. I dag har vi ett fantastisk påskevær. 4 varmegrader og sol. Så i dag har barnehagen vært på stranda og kosa oss. En fin dag til deg. Klem

    6. Heisan Ann-Kristin:-) Hurra hurra med dagen din i dag og frodith har skrevet så flott om deg på bloggen sin ,så takket være henne hadde jeg nok ikke vært klar over din dag:-) Ønsker deg en flott dag og masse gratulasjoner kommer fra Marianne:-))

    7. God kvelden og gratulerer så masse med dagen ) ja du har jo skjønt att frodith har minnet oss o denne spesielle dagen )) og jeg håper at du har hatt en riktig så trivelig og fin dag )) klem fra Connie

    8. fruensvilje: Tusen takk skal du ha Connie. 🙂 Ja frodith har jo laget ett så koselig innlegg. Dagen i dag har vært ganske travel. Kake blir det først i morgen, men vi har kosa oss med ett bedre måltid i dag. Ha en fin kveld og helg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg