Tova påskevotter

 Nye votter til påske.

Har hatt en togtur til Bodø og tilbake.
Da måtte jeg selvfølgelig ha noe å strikke på.

Synes votter er perfekt til slik strikk.

I kjelleren hadde jeg rikelig av vottegarn å velge i.

Togturen startet og det gjorde pinnene også. 🙂

Da jeg kom hjem var det bare å feste tråden og få de i maskina til toving.

Resultatet ble disse:

Fargene gav med påskefølelse, så da ble det påskevotter. 🙂

Strikket i  garnet Vamse
Pinne nr. 5

Grunnmønsteret er eget.
Ideen til mønsterborden fant jeg på nett.

Min salgsblogg

#Påske #Easter #Votter #Mittens #Tova #Felted #Strikket #Knitted
#Farge #Colour #Garn #Yarn #Vamse  #Mønster #Pattern #Håndarbeid #Håndlaget #Håndstrikket

 

10 kommentarer
    1. Heisan .-) Ja dette kan du kalle påskevotter med rette ordet for disse var jo kjempeflotte i riktig så fine farger. Det er nok godt og ha noe og gjøre når du sitter en lang stund på toget så strikkepinnene er nok gode og ha med seg på tur:-) Ser du har skjønne roser også,,,,
      Kos deg i solen og ha en riktig så fin lørdag videre. Klemmer fra Marianne som straks skal ta seg en tur ut i solen her nede også:-))

    2. Hei på deg der nord. Kjempefine votter. På toget er det perfekt å strikke ja. Desse likte eg veldig godt. Kunne hatt slik eg og ja. Men sjelden eg treng så varme votter. Når eg kjem så langt at eg skal strikke votter. For det skal eg ein gong. Kjem eg til å tigge deg om oppskrifta hehe. Håper du får bruk for dei da og at det blir litt fint ver der oppe i påsken. klem fra meg

    3. Hobbystua: Tusen takk skal du ha Marianne. Ble veldig godt fornøyd med fargene. Ja må ha noe å gjøre når jeg sitter på toget. Blir rastløs ellers. 🙂
      Er yngstemann som har hatt med seg rose hjem. Han hadde tulipaner og påskeliljer også. Greit når han jobber en plass der de kan få hjem slikt i ny og ne. Det ble noen timer ute på verandaen med strikketøyet i dag. Skikkelig herlig. Klem

    4. gretashobby: Takker så mye Greta. Greit å kunne strikke når man tar toget ja. 🙂 Bare si fra når du skal strikke slike, så skal vi greie å ordne noe. 🙂 Får jeg ikke bruk for de i år, så blir det nok bruk for de neste vinter. Håper også på litt finvær i påsken. Ble noen timer på verandaen med strikketøy i dag. Var deilig. 🙂 Klem til deg.

    5. frodith: Tusen takk skal du ha frodith. 🙂 Ble godt fornøyd med fargene. Åhh, nå er jeg spent på hva du har funnet på for noe lurt. Gleder meg. :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg