Tova kyllingluer

For ikke så lege siden fikk jeg mail fra en hyggelig dame.
Hun hadde sett kyllingluen som jeg laget for noen år siden.

De var 4 spreke damer som skulle gå ett skirenn i påsken og kunne tenke seg slike luer.

Tiden var knapp og jeg hadde ikke skrevet opp hva jeg gjorde sist, men jeg skulle prøve.
Ble litt prøving og feiling, men det ble da 4 klukkende luer ettervært.

Denne gangen har jeg skrevet ned alt jeg har gjort. 🙂

Disse er sendt og kom frem i tide.

Strikket i Cortina Soft og Fritidsgarn.
Tova i maskin.
Vinger, nebb og føtter er montert på etter toving.
Øynene er nålefiltet på etter toving.

Min salgsblogg

Ble nominert av fjellgeitbundingen til Liebster Award.
Tusen takk skal du ha.

Er ikke den som skriver så mye privat på bloggen, men skal ta en liten kortvariant.
Det vil ikke bli nominert noen nye fra meg, selv om det er mange som fortjener det. 🙂

Hvorfor blogger du:  Jeg begynte å blogge fordi min sønn mente jeg burde ha en blogg. 🙂
Bruker den for å ha en oversikt over det jeg lager.  Ettervært ble jeg veldig inspirert av å lese andre blogger og håpet da at min blogg kunne inspirere andre
også. 🙂

Hobbyer:    Diverse håndarbeid. Mest strikking for tiden. Hunden min. Og liker å fotografere.

Vinne i lotto, eller den perfekte jobben?  Vinne i lotto. Trives godt i den jobben jeg har.

Mest redde for:  Familien min.

2 barn og er fornøyd med det. 🙂
Hva livet mitt vil bli om 10 år, er vanskelig å vite. Håper helsa er god og at jeg er i full jobb.

På andre sine blogger liker jeg å lese om håndarbeid, turer, fotografering, ellers kreative blogger.

Med dette vil jeg ønske dere alle en riktig
God Påske!

#Kyllingluer #Tova #Felted #Strikket #Knitted #Fritidsgarn
#CortinaSoft #Nålefiltet #Håndarbeid #Håndlaget #Håndstrikket

13 kommentarer
    1. Hei vennen. Neimen så stilige da. Du er jammen flink. Laget oppskriften sjølv har du også? Tenker dei damene vart kjempeglad for desse luene. Dei blir nok i godt humør bare av å få dei på hodet. Trenger ikkje kunstige midler til det.
      Eg avslår slike utfordringer eg. EG er så passe open på bloggen til vanlig at det får holde. Men det er jo sjølvsagt artig å bli utfordra. HA ein flott dag videre vennen. Vi skrives vennen

    2. gretashobby: Takk skal du ha Greta. De ble veldig fornøyd med de. Fikk bilde av hele gjengen med luene på. 🙂 Det ble bare en kortversjon av utfordringen. Tok ikke med alle spørsmålene. Og ingen flere ble utfordret. Er jo ikke så veldig privat på bloggen. Ha en fin mandagskveld. 🙂

    3. Heisan:-) Tenker det blir 4 flotte “klukkende”damer i skiløypa når luene kommer på hodet 🙂 Disse var bare helt herlige og du er en kløpper til og få det til også,og nålefiltingen du gjør er jeg helt imponert over:-) Slike utfordringer som florerer rundt på diverse blogger nå og mye annet ting og tang har jeg ikke helt sansen for,men du tok utfordringen med et kortfattet og greit svar uten og gå helt i dybden. Ønsker deg og dine en nydelig påske og kos dere masse og så ses vi igjen. Gode klemmer fra Marianne :-))

    4. Hobbystua: Takker så mye Marianne. 🙂 Var morsomme å lage, selv om frustrasjonen til tider var stor over at jeg ikke noterte sist jeg laget en slik. 🙂 Nålefiltingen blir liksom prikken over i’en og det morsomste. 🙂
      Er ikke så begeistret for slike utfordringer jeg heller. Så denne ble kort og ikke for privat. Holder på med å klargjøre bobilen, slik at vi kan dra på påsketur på onsdagen. Det blir årets første tur. 🙂 En super påske til deg også. Hils mannen også. Klem fra oss. 🙂

    5. Så knallstilige luer, spørs om damene på skirenn vil klasse de andre helt ut på bekledning 😀 og se der var det kommet litt info om deg. Det var veldig hyggelig 🙂 Ha en fin dag og en god påske..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg