Kofta mi

Har strikka meg kofte.:-)

Var ikke kofte som var planen å strikke,
da jeg satt og surfet på nett.

Men plutselig kom jeg inn på siden til Nille.
Der fant jeg mønsteret på denne kofta.

Den sa bare, STRIKK MEG 🙂

Neste dag bar det av sted til Nille for å kjøpe garn.
Og jeg som ikke skulle kjøpe garn på en stund. 🙂
Og den kom raskt på pinnene.

Den er strikket i Østlandsgarn
På pinne nr. 3 og 3,5

Ekstra lengde på bol og armer.

Første gang jeg har klippet opp ett strikketøy.
Litt skummelt var det, men det gikk jaggu greit.
Sydde noen ekstra sømmer med symaskina da. 🙂

Ble godt fornøyd med denne. 🙂

Den blir nok mye brukt nå fremover.

Min salgsblogg

#Kofte #Strikka #Knitted #Nille #Mønster #Pattern #Garn #Yarn
#Østlandsgarn #Pinner #Sticks #Strikketøy #Sømmer #Håndarbeid #Håndlaget #Håndstrikket

12 kommentarer
    1. Heisan og vel overstått påske:-) Ja skjønner godt at du ble fristet til og strikke denne flotte koften,og den var kledelig på deg også:-) Men når jeg sitter og titter nøye så skulle en tro du hadde klippet i strikketøy mange ganger,for dette ser jo helt perfekt ut. Er jo så moderne med kofter nå og det florerer av fine mønstre i ukeblader og rundt,,men jeg tør bare ikke og prøve meg på det med tanke på denne klippingen selv om jeg klarte det for mange år siden,,,,pysete har jeg blitt:-) Du har valgt noen herlige farger og den oser av vår og glede:-)

    2. Hei, artig når man blir inspirert til å strikke noe større prosjekt. Sikker på at denne blir herlig i bruk. Godt når man blir fornøyd med det man lager. Tar jo litt tid, og koster jo litt å lage ei slik jakke, men jammen er det vel verd. Jeg synes ikke man kan ha for mange slike kofter jeg. Jeg vil gjerne ha mange kofter å velge i, men det tar litt tid å bygge opp samlingen 🙂 Synes det er like nifts å sy og klippe hver gang, men har vært på sykurs, og håper det med syinga kan bli bedre..

    3. Hei. Gratulerer så masse med ny flott kofte. Viss ein kjem over noe som sei strikk meg. JA da må ein jo bare det da. Og denne får du mye glede av. Det er jo eit heilårs produkt egnetig da. For god å ha på kalde sommerkvelden ved bobilen også 🙂 eller på terassen. Fargene passa deg fint. Og så flink du var som klippet opp for første gang. Eg gjør ikkje slikt. Gjorde det da eg var ung og så gjorde eg det på ein genser for 3-4 år siden. Da hadde eg vondt i hodet i 3 dager etterpå hehe. Ikkje noe for meg. God ny uke til dere begge

    4. Hobbystua: Takk takk Marianne. Ble veldig fornøyd med den. Den lyste liksom mot meg da jeg så den på nett. Morsomt når man kommer over slikt. Hadde noen runder på nett, før jeg turte å klippe i den. Sydde noen ekstra sømmer for sikkerhets skyld. Og det gikk veldig greit. Ja det finnes mange flotte Koftemønster rundt omkring. Tror du vil får det fint til jeg Marianne. Er bare litt skummelt i begynnelsen. :-))

    5. fjellgeitbundingen: Ja det var liksom ingen tvil om at jeg skulle strikke denne da jeg så den. Falt pladask. :-)) Ja det tar litt od, så da er det godt man blir fornøyd. Har vel 3 kofter fra før. 2 som min mor har strikket og ei som jeg og min mor har samarbeidet om. 🙂 Den tegnet jeg mønsteret til, da jeg var jentungen. Det gikk jo veldig bra med sying og klipping denne gangen, men vil tro jeg er like nervøs neste gang. 🙂

    6. gretashobby: Tusen takk skal du ha Greta. Ja denne sa bare strikk meg. Denne kommer jeg nok til å bruke masse. Har hatt den på meg ett par ganger på butikken, og da var det fremmede som stoppet og kommenterte den. Litt morsomt da. 🙂 Den blir nok med i bobilen ja. Det var skummelt å klippe, men det gikk jo bra. Vil nok vær like nervøs neste gang også. Du er jo så heldig at du har ei som gjør det for deg. 🙂 En fin uke til dere også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg