Teppe av forskjellig restegarn

Som noen av dere sikkert har fått med dere, har jeg ett ganske greit garnlager i kjelleren.
I ett slikt garnlager blir det som oftes mye restegarn også.

I feburar hadde jeg ett skikkelg ryddesjau i garnet mitt.
Da samlet jeg alle påbegynte nøster med ullgarn, som hadde 100m pr 50 gr. Vanlig ull og superwash.

Det var Rubin, Safir, Østlandsgarn, Vestlandsgarn og Mor Aase.

Nå skulle det bli restegarnteppe.

La opp 40 masker og strikket 37 rader.
Brukte pinner nr. 3,4 og 4.
Selv om alt garnet var 100 m pr 50 gr var tykkelsen forsksjellig, derfor måtte jeg variere på pinnenr.

Litt kjedelig å strikke slike lapper, så det ble laget noen lapper mellom annet strikk.
Det ble ganske så mange lapper ettervært.
Da det var 28 lapper begynte det å minke på det garnet jeg hadde lett frem.
Da var det tid for å sette de sammen.
Heklet fastmasker rundt alle lappene, med svart.
Avsluttet med en bølgekant.

Resultatet ble dette.

Et fargerikt restegarnsteppe.:-)
Størrelsen ble 150 cm x 85 cm

Min salgsblogg


#Teppe #Restegarn #Restegarnsteppe #Garnlager #Ullgarn #Garn #Yarn #Superwash #Safir #Rubin #Veslandsgarn #Østlandsgarn #MorAase #Lapper #Strikket #Knitted #Riller #Heklet #Size #Størrelse #Fastmasker #Bølgekant #Håndlaget #Håndstrikket #Håndarbeid #Crocheted

14 kommentarer
    1. Ett deilig teppe å ha i bobilen tenker eg. Skikkelig fargerikt og fint. LAga eit slikt ein gong i tida eg og. HAdde det i bilen. Så vart det ved ein ryddesjau algt i eit hjørne i garasjen og glemt. Men ikkje av alle. Det var det teppet.hehe. Men kasnkje eg skulle lage det ein gang eg og. Deilig å og varmt er det og greit å få brukt opp restegarn. Ha ein herlig kveld og kanskje dere sitter annføttes i sofaen med teppet over beina. klem

    2. Heisan:-) Det var et riktig så gladfarget og flott teppe helt etter min egen smak også,og smart og få brukt opp slikt garn på noe nyttig.-) Ja jeg vet du har et skikkelig garnlager,det har jeg sett bilder av,,så du har sikkert til myyyyyyyye mere enda til andre saker:-) Og igjen takk for hyggelig melding med bilde i dag,koselig og få fra deg. Til uken er det meldt bedre vær her så da blir det vask av vogna og opp med teltet,,tjo ho:-) En fortsatt fin kveld til dere i heimen.-)

    3. gretashobby: Takk skal du ha. Ja det ble skikkelig fargerikt. Men så er det morsomt med farger da. 🙂 Vil tro dette kommer til å varme godt ja. Veldig greit at det blir noe som kan brukes av restegarnet. Usj, så kjedelig med teppet ditt da. Du får lage deg ett nytt ja, når du en gang får tid. :-))
      En fin ettermiddag til deg. Klem.

    4. Hobbystua: Takker så mye Marianne. Ja det ble skikkelig fargerikt. Likte det godt selv også. Har nok enda mye garn i garnlageret. Blir nok ikke fri med det første. 🙂 Her er det et nydelig vær i dag. Faktisk 17 grader i skyggen no. Kan ikke klage på det. 🙂 Blir deilig å få vogna sommerklar. En fin ettermiddag til dere. 🙂

    5. Strikkepinnen: Tusen takk. Farger gjør en glad ja. 🙂 Ja den svarte kanten rammet inn rutene slik at det ikke virket så rotete. Ble godt fornøyd med det. 🙂

    6. Hekleri og Ra: Tusen takk skal du ha. Ble godt fornøyd med det selv. Ja veldig greit å få brukt restegarn, så det er mulig det blir flere slike ettervært. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg