Skumkake med overraskelse til 17. Mai

For ei tid tilbake kom jeg over bloggen bykajagun

Hun hadde laget en kake som så fantastisk god og flott ut.
Tenkte da at DEN må jeg prøve å lage. 🙂

Den heter skumkake med overraskelse.

Den tar litt tid å lage, så  var greit å lese oppskrifta godt først.
Kaka ble ferdig i dag, men skal ikke spises før i morgen.
Gleder meg til å smake den.
Slik ble resultatet mitt. 🙂

Det som trengs til denne kaka er:

100gr Smør
250gr Sukker
2 Egg
1,5 dl mel
2 ss kakao
1 ts vaniljesukker
2 ss traktet kaffe
+
4 eggehviter
3 dl sukker
1 ts vaniljesukker
6 gelatinplater
1 dl kokende vann
+
100-150 gr sjokolade
1 ss kaffe
2 ss smør

( det siste brukte jeg ikke, da jeg laget egen sjokolade)

Fremgangsmåte finner du HER hos bykajagun.
Der vil du også få se hva som er overraskelsen. 🙂

 

#Skumkake #Overraskelse #Kake #Bake #Brownie #Oppskrift

6 kommentarer
    1. Den såg lekker ut den kaka der du. HEr baker eg ikkje kake. Vi går i hallen og kjøper oss kake der. Vier åleine og da blir det for mye med ei heil kake. Men denne såg virkelig morsom ut den. Kos dere i morgen. Det skal vi så godt vi kan vi to :). Stor klem

    2. gretashobby: Takk takk. Her er vi 4 som blir å spise kake, men det vil nok bli ganske mye igjen. Får ta resten med på jobb i morgen. Da forsvinner den nok fort. Klem. 🙂

    3. Denne kaken tenker jeg smakte riktig så godt,for etter oppskriften er det mye godt i denne.-) Så den kaken må jeg nok teste ut ved en anledning. Jeg er både glad i kaker og syntes det er morsomt og bake kaker også:-)

    4. Hobbystua: Den ble veldig god, men mektig. :-). Hadde med restene på personalmøte på jobb i går. Så den fikk føtter å gå på. 🙂 Ja denne må du prøve en gang. Morsom å lage. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg