Strikka Nordlandsbunad

Måtte lage en blå Nordlandsbunad også. 🙂


 

Den grønne bunaden som jeg strikket tidligere,
kan dere se her.

 

Baksiden ser slik ut.


 

Denne er også strikket i Hifa Hjertegarn, Superwash
Pinne nr. 2,5 og 3.
Størrelse 6-12 mnd.

Mønsteret er å få kjøpt hos Garnkista

Den grønne stilken nederst på skjørtet er strikket inn,
mens resten av blomstene er sydd på med maskesting.

Regulerbart strikk i livet.

Under har jeg en body med blondekrave.
Bedre med body til slike små, enn skjorte. 🙂

Blir helt sikkert flere av disse. 🙂

 

Min salgsblogg

 

#Strikka #Knitted #Nordlandsbunad #Festdrakt #Hifa #Hjertegarn #Superwash
#Størrelse #Size #Mønster #Pattern #Skjørt #Maskesting #Regulerbart #Strikk #Body #Blondekrave #Skjorte

14 kommentarer
    1. Heisan Ann-Kristin:-) Har nesten ikke ord for hva jeg skal si nå,for denne bunaden er jo bare så nydelig og for en jobb du gjør. Bare det og sy på blomster er jo en kunst i seg selv det. Og jeg vil jo si at denne i blå varianten er noe for seg selv ,men nå er jo jeg svak for blått også da. Men hadde vært artig og kunne sett en liten tulle med denne på seg:-) Ja du er dyktig det er det ingen tvil om.-) Stor klem fra Marianne:-)) ps.så du på Ullared på tv i går? tittet om jeg kunne se dere…hihi…

    2. Hobbystua: Tusen takk skal du ha. Ja det er mye jobb med å sy på blomstene, men er jo morsomt å se de vokse frem. 🙂 Ja regnet med du likte denne, du som er så svak for blå. 🙂 Blir visst bestilling på en i grønn, så kanskje er vi heldig å få se den på. 🙂
      Ja vi så på Ullared, men vi ble ikke med denne gangen. Men neste gang skal det vist bli fra andeløpet og der var vi, (nei bare jeg) så da er det bare å kikke etter ei i knall gul singlett. :-))
      Klem fra nord. 🙂

    3. fruensvilje: Takker så mye Connie. Fargene på blomstene kom bedre frem på denne blå enn den grønne, selv om samme farger er brukt. :-))

    4. Dette er virkelig flott håndarbeid ☺️ Hva heter blåfargen som er brukt på bunaden? Den er så fin ☺️ Klem fra Vanja

    5. Skulle gjerne hatt mønster på denne og linken på mønster i innlegget er ikke lenger tilgjengelig. Så utrolig fint strikket😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg